Kurz SEO a UX v jednom. Jaký byl?

Jak se začínám zabývat affiliate marketingem a tvrobou vlastních projektů, tak začínám zjišťovat jak moc důležité je UX, SEO, analýza klíčových slov atd. O to více mě tyto obory zajímají. Taky se snažím rozšiřovat obzor mimo pouhou grafiku a mít tak větší rozhled o celém procesu tvorby webu.

Jakmile jsem zaslechl, že Pavel Ungr a Jan Kvasnička pořádají společný kurz zaměřený právě na UX a SEO, nebylo nad čím váhat a hned mi bylo jasné, že se musím zúčastnit. Samotná jména lektorů mluví za vše a v obou případech jde o ty nejlepší české odborníky ve svém oboru. Honza na UX a Pavel na SEO.

Začínáme…

Samotné školení se konalo ve středu 14.10.2015 v prostorách ostravského HUBu. Co se prostor samotných týká, tak není prakticky co vytknout. Ostravský HUB poskytuje pěkné prostory s příjemnou atmosférou.

Jako první se začalo tím, co vše je potřeba před tvorbou webu zjistit od klienta, tvorbou předimplementační analýzy, personami a analýzou konkurence. Jako bonus jsme obdrželi kompletní ukázku předimplementační analýzy, obsahující 25 stran otázek, na které je vhodné znát před tvorbou webu odpovědi. Stejně tak jsme obdrželi kompletně zpracovanou ukázkovou analýzu konkurence. K takovým materiálům se člověk jen tak nedostane.

Hodně mě zaujalo téma person. Většinou jsem je nějak moc neřešil a neviděl v nich smysl. Vždyť si přeci stačí jen maximálně uvědomit jaká je cílová skupina a není potřeba si dělat nějaké vymyšlené příklady osob. To byl ale velký omyl 🙂 Jak poznamenal Pavel Ungr:

Aktuálně dělat (nejen) SEO bez person je možné, ale značně nepraktické

Budu muset změnit své přesvědčení a vyzkoušet si jejich užitečnost raději prakticky.

Po tomto úvodu jsme se vrhli na analýzu klíčových slov. Na toto téma jsem se hodně těšil. Kromě praktických informací a tipů jsme dostali i doporučení na užitečné nástroje, kterých bylo fakt nespočet. Zaujal mě hlavně Marketing Miner, který byl během kurzu zmíněn několikrát. O tomto nástroji jsem již několikrát slyšel, ale zatím se o něj nijak aktivně nezajímal. Což byla velká škoda, vzhledem k tomu co vše dokáže.

Čas oběda

Po dvanácté, jsme se vydali do nedaleké restaurace na oběd a trošku si oddechli. Na obědě jsem se dozvěděl, že se lektoři rozhodli neposkytovat slidy z kurzu. To pro mě nebyla moc dobrá zpráva, jelikož jsem se slidy tak nějak automaticky počítal a nedělal si na všechno poznámky. Ale chápu lektory. A to, že jsem se slidy automaticky počítal je moje chyba. Toto nemá být výtka, ale spíše takové doporučení pro další účastníky, aby si nezapomněli vše psát a neudělali stejnou chybu jako já.

Po obědě se pokračovalo. Na téma přišel návrh webu, optimalizace konverzního poměru a grafika webu. Hned následně přišla na řadu technická stránka SEO. Hodně zajímavá byla především část věnovaná duplicitám a robots.txt. Vůbec poprvé jsem také zaslechl něco o existenci obrázkových, video a mobilních sitemapách o kterých jsem neměl do té doby ani tušení. Na závěr přišly ještě nějaké SEO a UX tipy, kde jsem se dozvědět třeba o Accelerated Mobile Pages projektu od Googlu o kterém jsem taktéž nevěděl.

Aby toho nebylo málo, tak celý den završilo ještě posezení s lektory. Toho jsem se již bohužel nezúčastnil, jelikož mě čekala spousta práce. Snad jindy.

A závěr…

Co říci na závěr? Stálo to prostě za to a rozhodně investice do kurzu nelituji. Cena za kurz byla 2 222 Kč bez DPH ve které kromě kvalitního kurzu byl také oběd, občerstvení po celou dobu kurzu a obsáhlé bonusové materiály. Takže cena je více než příjemná. Na dlouhou dobu mám teď ještě co studovat 🙂